úterý 9. října 2012

Část 1. Jak to začínalo


Asi půl roku po mých osmnáctých narozeninách mi začaly průjmy. Nebylo to nic pravidelného, třeba obden jsem zjistila, že to není klasická stolice, ale pozornost jsem tomu moc neupínala. Živoz studenta přináší leckdy zajímavé kombinace a prostě jsem to přisuzovala jim. Když to ale mělo dělší trvání a stupňovalo se to, rozhodla jsem se navštívit lékaře. „To jsi nemohla přijít dřív?“ a podobným otázkám mě ještě tehdy má dětská paní doktorka určitě nešetřila… Takže moč, krev, výtěr a za x dní zavolej na výsledky. Odešla jsem s receptem na laktobacily a doporučenou dietou jako rohlíky, piškoty, rýže, banán a bylinkové čaje. Při této dietě se to umírnilo, avšak nezmizelo, a když jsem se zastavila pro výsledky, tak nic bakteriálního původu nenalezeno. Odešla jsem s doporučením: dál pokračuj v dietě, papej laktobacily a po čase začni zase přecházet k běžným jídlům a potravinám. Jak říkáte paní doktorko, návrat do školy (i přes stálé problémy s průjmem) a začala jsem se vracet ke klasickým jídlům. Asi po třech dnech ve školní jídelně jsem se dostala do takové fáze, že jsem navštěvovala záchod i šestkrát za den. Mé břicho mi asi tři minuty předtím oznámilo, co bude nadcházet, že mě v oblasti pupku začalo neskutečně bolet a já věděla, že návštěva toalety se blíží. Rozhodla jsem se to vzít do vlastních rukou, vykašlat se na doktory. Myslela jsem si prostě, že jsem mohla nějakou střevní chřipku přechodit a že by neuškodila menší desinfekce… To, co teď napíšu se mnohým líbit nebude, ale k jednodenní očistě těla jsem používala slivovici. Řekla jsem si, že pokud tam něco prostě je, tak tímto to krásně desinfikuji. Ten den jsem měla na lačno asi tři malé panáky, a po pár hodinách jedla holý rohlík a zapíjela čajem. Další den zase rohlík a čaj a průjem nikde... Tak hurá, znělo mi hlavou, nějaké bakterie tam přece jen museli být, nejspíš je ani věda nenašla a já na to přišla. Tak dobře, jela jsem do školy a hádejte co? Vše začala znova, průjmy se stupňovaly, a to jsem se vyhýbala tučným jídlům a omáčkám ve školní kuchyni. Žila jsem o chlebu a rohlících občas přidaný sýr či šunka… Tak proč to neustává?

A s touto otázkou jsem se potýkala asi dalších pět měsíců, než se s tím doktoři rozhodli něco dělat. Více v dalším článku.

Žádné komentáře:

Okomentovat